Zarządzanie zespołem z elementami zapobiegania mobbingowi

Cena:

1450 zł (Netto)

Prowadzący Marcin Supranowicz i dr Henryk Szymański
Zarządzanie  zespołem z elementami zapobiegania mobbingowi

Terminy i miejsce szkolenia

Data szkolenia Miejsce
10.06.2024 - 11.06.2024 Wrocław,

Masz pytania?

Napisz do nas
szkolenia2@otrek.com.pl

Lub zadzwoń:
+48 609 50 25 46

Opis szkolenia

Aktualna sytuacja gospodarcza i polityczna generuje mnóstwo stymulacji do rozwoju. Wymagania rynkowe i nastroje społeczne nie ułatwiają życia menedżerom. Niezależnie od tego dobry zespół pracowników, to marzenie każdego szefa w każdych warunkach. A gdyby jeszcze ten zespół był efektywny, zmotywowany, dobrze zorganizowany, nie wymagał stałej kontroli i do tego realizował bieżący plan to zarządzający takim zespołem mógłby poczuć, że dopiął swego i teraz wszystko się ułoży. Tak się jednak nie dzieje, bo doświadczenie praktyczne pokazuje, że budowanie zespołowości, dbanie o rezultaty, utrzymanie zaangażowania w realizację celów wymaga określonych menedżerskich działań. Nieustanne poprawianie jakości pracy, szukanie usprawnień, bieżąca ocena pracy i codzienny feedback potrzebują wielu kompetencji kierowniczych. Na każdy z wymienionych obszarów generujących końcowy wynik zespołu istnieją konkretne, potwierdzone naukowo i w praktyce zarządzania metody i techniki, dzięki którym kierownik zespołu może z pełną świadomością reagować na dynamicznie zmieniającą się sytuację i za każdym razem odpowiednio oddziaływać na zespół budując jego spójność, pomagając w rozwoju, nie przeszkadzając. Wszystko to w celu utrzymania i wzrostu mierzalnych rezultatów zespołu.

____________________________________________________________________________________________________________________

Efekty uczenia się:

Wiedza

Uczestnik na szkoleniu pozna:

  • psychologiczne aspekty budowania efektywnego zespołu,
  • obszary działania menedżera, mające wpływ na wynik końcowy,
  • etapy budowania zespołu i działania kierownika na każdym etapie,
  • modele i techniki wspierające główne działania kierownika,
  • sposoby skutecznego motywowania i delegowania zadań,
  • radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w obliczu aktualnych wyzwań.

 Umiejętności

Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił:

  • odpowiednio reagować do sytuacji w zespole,
  • tworzyć motywujące środowisko pracy,
  • organizować pracę stosując nowoczesne podejście i skuteczne modele wspierające,
  • skutecznie delegować zadania,
  • ustalać motywujące cele,
  • rozwiązywać trudne sytuacje i przekształcać je w wewnętrzną siłę zespołu,
  • wykorzystać kontrolę i ocenę pracy do rozwoju zespołu,
  • wzbudzać i utrzymywać wysokie zaangażowanie w pracę,
  • wykorzystywać aktualną sytuację do poprawy działania zespołów.

 Postawa

Uczestnik po szkoleniu będzie miał świadomość:

  • własnego wpływu na jakość i efektywność pracy zespołu,
  • możliwości skutecznego reagowania na zaistniałe sytuacje w życiu zespołu,
  • etapów w rozwoju zespołu jak i poszczególnych pracowników,
  • budowania autorytetu szefa i wewnętrznej spójności zespołu,
  • rozwijania zespołów dzięki nowym wyzwaniom.

 Ponadto

  • nabędzie wiedzę oraz umiejętności pozwalając na rozróżnienie mobbingu, dyskryminacji od zachowań prawidłowych
  • nabędzie wiedzę oraz umiejętności w zakresie przeciwdziałania różnym formom przemocy psychicznej
    w środowisku pracy.
  • zdobędzie wiedze na temat regulacji prawnych związanych z mobbingiem oraz jakie konsekwencje prawne wynikają z mobbingu

Program szkolenia

I sesja – 1 dzień – 8 godzin

1. Budowanie zespołu:

    • Etapy rozwoju zespołu
    • Zadania kierownika na poszczególnych etapach
    • Symptomy rozwoju zespołu
    • Błędy i najlepsze praktyki
    • Role zespołowe i ich wykorzystanie w zwiększaniu efektywności zespołu

 2. Motywowanie i wzbudzanie zaangażowania w pracę:

    • Model skutecznego motywowania dostosowanego do rodzaju zadania (jedyny potwierdzony zarówno naukowo, jak i w praktyce zarządzania)
    • Motywujące delegowanie zadań
    • Przeciwdziałanie wewnętrznym demotywatorom

 3. Organizacja i planowanie pracy:

    • Ustalanie celów (SMARTe, model 3W, proste harmonogramowanie)
    • Wyszczuplanie procesów wewnętrznych (dodawanie wartości, eliminacja marnotrawstwa, efektywność pracy zespołu)

 4. Rozwiązywanie sytuacji trudnych:

    • Model rozwojowej informacji zwrotnej
    • Model komunikatu „JA”
    • 4 stopnie wyrażania niezadowolenia

 5. Przywództwo a zarzadzanie:

    • Autodiagnoza stylu zarządzania
    • Model przywództwa sytuacyjnego

 Ii sesja - 2 dzień – 4 godziny

1. Definicja mobbingu: identyfikowanie, zapobieganie i reagowanie (w tym na dyskryminację),

 1.1 Zachowania wskazujące na mobbing, czyli co na pewno jest mobbingiem?

    • oddziaływania wpływające negatywnie na proces komunikowania się osoby mobbowanej – kryteria, objawy, skutki.
    • oddziaływania wpływające negatywnie na stosunki społeczne osoby mobbowanej – kryteria, objawy, skutki.
    • oddziaływania wpływające na negatywną percepcję osoby mobbowanej w otoczeniu – kryteria, objawy, skutki.
    • oddziaływania wpływające na pozycję zawodową osoby mobbowanej – kryteria, objawy, skutki.
    • oddziaływania wywierające szkodliwy wpływ na zdrowie osoby mobbowanej – kryteria, objawy, skutki.

 2. Regulacje prawne związane z mobbingiem oraz konsekwencje prawne związane z tym obszarem.

2.1 Prawna definicja mobbingu – analiza jej elementów składowych

    • mobbing a nakaz wykonywania obowiązków pracowniczych
    • mobbing a obowiązek wykonywania poleceń pracodawcy,
    • mobbing a obowiązek dbałości o dobro zakładu pracy i jego mienie,
    • mobbing a obowiązek przestrzegania tajemnicy,
    • mobbing a obowiązek przestrzegania zasad współżycia społecznego

2.2 Obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy związane z przeciwdziałaniem lobbingowi

2.3 Roszczenia pracownicze z tytułu mobbingu

  • zadośćuczynienie,
  • odszkodowanie,
  • problem ciężaru dowodu w postępowaniu dotyczącym mobbingu.

2.4 Mobbing w orzecznictwie sądowym.

Harmonogram szkolenia

Szkolenie obejmuje 12 godz. dydaktycznych
I dzień

09.00 - 10.30  - zajęcia
10.30 - 10.45  - przerwa kawowa
10.45 - 12.15 - zajęcia
12.15 - 12.45 - lunch
12.45 - 14.15 - zajęcia
14.15 - 14.30 - przerwa kawowa
14.30 - 16.00 - zajęcia, podsumowanie dnia

II dzień
09.00 - 10.30 - zajęcia
10.30 - 10.45 - przerwa kawowa
10.45 - 12.15 - zajęcia, podsumowanie dnia

Zapisz się online

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych informacji.

Chcę otrzymać fakturę
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystujemy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies