Techniki i dobre praktyki sprzedażowe

Cena:

1460 zł (Netto)

Prowadzący Profesjonalny zespół trenerów
Techniki i dobre praktyki sprzedażowe

Terminy i miejsce szkolenia

Data szkolenia Miejsce
13.05.2024 - 14.05.2024 Wrocław

Miejsce szkolenia

Hotel Campanille we Wrocławiu

Masz pytania?

Napisz do nas
szkolenia2@otrek.com.pl

Lub zadzwoń:
+48 609 50 25 46

Opis szkolenia

Celem treningu jest wyposażenie handlowców w zestaw narzędzi i technik zwiększających efektywność sprzedażową uczestników:

  • Kształtowanie umiejętności budowania pozytywnych relacji z Klientami, nastawienia na wysoką jakość obsługi klienta i jednoczesną realizację celów sprzedażowych.
  • Przećwiczenie standardów sprzedaży - powtarzalnych strategii pracy z klientem, które podnoszą skuteczność sprzedaży i budują wizerunek firmy.
  • Dostarczenie uczestnikom praktycznych technik komunikacyjnych, które rozwiną ich umiejętności sprzedażowe.
  • Przepracowanie trudnych sytuacji, z którymi uczestnicy spotykają się w trakcie pełnienia codziennych obowiązków, w powiązaniu z poszukiwaniem gotowych pomysłów na rozwiązania.
  • Budowanie pewności siebie, poznanie własnych mocnych stron i rozwój obszarów wymagających wsparcia.

Trening daje uczestnikom okazję do praktycznego przećwiczenia i udoskonalenia wybranych miękkich umiejętności niezbędnych w efektywnym prowadzeniu długotrwałej relacji z klientem.

Szkolenie prowadzone jest w małych grupach, metodami mocno aktywizującymi uczestników ponieważ:

  • Doskonalenie umiejętności współpracy z klientem wymagają przeprowadzenia wielu symulowanych ćwiczeń;
  • Podczas szkoleń zupełnie nieprzydatne (lub w bardzo małym stopniu) jest omawianie wiedzy teoretycznej. Przydatna jest natomiast praca nad konkretnymi sytuacjami jakie pracownik spotyka i nad standardem kontaktu (zgłoszenie, przejmowanie kontroli, zadawanie pytań, udzielanie informacji, itp.).
  • Pracownik obsługujący klientów musi mieć wyrobiony zestaw nawyków. Gdy prowadzi rozmowę, nie może długo zastanawiać się nad odpowiedzią. Powinien umieć zastosować konkretny schemat reakcji.

 Metody prowadzenia treningu:

  • Uczestnicy ćwiczą i trenują konkretne zachowania obsługowe/handlowe;
  • W trakcie ćwiczeń stosujemy kamerę wideo;
  • Trener analizuje zapisane na kamerze zachowania. Dzięki temu uczestnicy dostrzegają mikroumiejętności i szczegóły, które decydują o efektywności handlowej;
  • W trakcie szkolenia trener dba o przyjazną atmosferę i sposób udzielania feedbacku

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
  • Gra handlowa na rynku, psychologia klienta/kupca i sprzedawcy
  • Perspektywa i strategia sprzedawcy i kupującego
  • Przygotowanie do sprzedaży - opracowanie planu sprzedaży czyli długofalowej relacji z klientem
  1. Standard wizyty handlowej - poprowadzenie spotkania handlowego zgodnie z etapami od otwarcia do zamknięcia
  • Umawianie się na spotkanie, wizytę
  • Etapy wizyty
  • Otwarcie wizyty
  • Elementy wizerunkowe
  • Etykieta handlowa
  • Radzenie sobie ze wstępnym oporem klienta
  1. Prowadzenie rozmowy za pomocą pytań handlowych - badanie potrzeb i motywacji zakupowych Klienta
  • Zdobywanie informacji, poznawanie oczekiwań i możliwości klienta
  • Techniki zachęcające do mówienia, pozwalające zdobywać informacje
  • Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikacji
  1. Prezentacja propozycji handlowej
  • Prezentacja oferty językiem korzyści c „pod potrzeby klienta"- dobieranie składników oferty w sposób najbardziej efektywny dla Klienta
  • Model PCK - dobieranie sposobu prezentacji oferty zgodnie z preferencjami Klienta
  1. Pokonywanie zastrzeżeń i zasady dawania ustępstw
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami - sposoby prezentowania ceny
  • 4 zasady targowania się - jak zadowolić klienta i osiągnąć własne interesy?
  • Umiejętność ustępowania i stawiania warunków
  1. Domykanie kontaktu, finalizacja sprzedaży
  • Metody finalizacji
  • Planowanie następnych kroków kontaktu
  1. REKLAMACJE, TRUDNE SYTUACJE, TRUDNI KLIENCI...- przydatne schematy i wzorce dobrych praktyk reagowania w opanowany i profesjonalny sposób
  • Standardy postępowania w sytuacjach trudnych - jak poradzić sobie z podstawowymi trudnościami, które mogą się zdarzyć w trakcie kontaktu z klientem?
  • Stosowanie technik asertywnych, dzięki którym panujemy nad emocjami własnymi i Klienta
  • Przyjmowanie krytyki klienta- jak reagować na zarzuty klienta
  • Przyjmowanie reklamacji
  • Skargi uzasadnione I nieuzasadnione

Harmonogram szkolenia

09.00-10.30 Zajęcia
10.30-10.45 Przerwa kawowa
10.45 -12.15 Zajęcia
12.15 -12.45 Lunch
12.45 -14.15 Zajęcia
14.15 -14.30 Przerwa kawowa
14.30 -15.15 Zajęcia. Podsumowanie dnia.

Zapisz się online

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych informacji.

Chcę otrzymać fakturę
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystujemy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies